Ezentúl óvatosabban kell a Facebook-profilunkkal is bánni, figyelnünk kell rá, mit teszünk ki az üzenőfalra, ugyanis amennyiben egy-egy bejegyzésünk túl sok embernek tetszik, az után adózni kell. Ezt írja elő a szerbiai adótörvény módosítási javaslata is, amely immár az elektronikus adatforgalomra is kiterjed – tudta meg az NKPress az igazságügyi tárcánál.
– Mivel a szellemi termékek a szellemi tulajdonról szóló törvénynek köszönhetően a kereskedelmi forgalom részének minősülnek, ezzel automatikusan a nyereséget megvalósítható termékek kategóriájába tartoznak, tehát jövedelemadó-kötelesek – mondta el az illetékes.
Az adókulcsot csak abban az esetben alkalmazzák, ha olyasmit teszünk közzé, ami saját szellemi termékünk, ebben az esetben 10-50 lájk esetén az évi bevételünk 0,3 százaléka lesz az adót, 50-100 lájk esetében 0,7 százalékot kell adóznunk, amennyiben valamely bejegyzésünket több mint 100-an lájkolják, akkor egyszázalékos adókulcsot alkalmaznak. Ha mások bejegyzését osztjuk meg, akkor a többlépcsős adókulcsrendszer megfelelő adóhányadát kell fizetnünk.
Amennyiben azonban mi lájkoljuk valaki másnak a bejegyzését, azt leírhatjuk az adónkból, kivéve, ha ezt szerdai napon tesszük.
A szerda az adóhivatalnál tésztanap. Ezt tessék tiszteletben tartani – mondta hírforrásunk.